Linkblog







Klokk

Utolsó kommentek

Címkék

achmed (2) adam culbert (1) ajánló (19) akció (1) album (1) animáció (3) anonim mc (1) application (2) archív (1) atb (1) august rush (1) autó (2) ázsia (1) balaton retró (1) blog (4) bölcsesség (1) book (2) bruno bozzetto (1) bubaj (1) budapest (2) budapest retró (1) buli (2) californication (1) cannot walk fly instead (1) cbs (1) chuck (1) cloverfield (1) csillag születik (1) dermot (1) design (8) diéta (1) dokumentum (1) dvd (4) egészség (1) ellen page (1) érdekes (1) eu (1) explodingdog (1) film (11) flickr (1) fozocske (1) fűrész 4 (1) games (6) grafika (1) gyerek (1) hangok (1) hangya (1) hank (1) haumann péter (1) hbo (1) hipervándor (1) hiphop (1) house (1) igazsag ara (1) irie maffia (1) jakupcsek (1) jeff dunham (1) jegyár (1) john updike (1) jövőkép (1) jumper (1) jumurjak (1) juno (1) kalandorok (1) karácsony (1) keanu reeves (1) képek (1) koncert (8) könyv (1) kritika (16) kultúra (6) laurie (1) lemez (2) letoltes (1) leukémia (1) macsakafogó2 (1) macskafogó (1) magyar (2) man from earth (1) marx fiverek (1) mediq (1) megasztár (1) moonlight (1) movies (6) mozi (3) music (19) musical company (1) mustsee (12) nagyfogyás (1) napi ajánlat (7) náray (1) nem ajánlom (7) norbi (1) olasz (1) oscar 2008 (1) ötlet (1) otthonom idaho (1) p2p (1) párnacsata nap (1) party (2) pénz (1) photography (12) pictures (1) pillow fight day (1) póker (1) posz (1) program (1) rajz (1) rap (1) river phoenix (1) rnb (1) robin williams (1) rtlklub (2) rtl klub (1) rudolf péter (1) sam brown (1) saw (1) schruff milán (1) sci fi (2) sensation (1) showtime (1) sorozat (10) sport (1) stohl (1) szabadidő (1) szakíts (1) szar (1) szavazás (1) szilveszter (1) színház (2) szopás (1) szörny (1) the unbending trees (1) tiesto (1) tv (17) tv2 (4) újév (1) új a poszon (1) underground (2) unplugged (1) viasat3 (1) vicces (7) videó (4) videójáték (1) viselkedés (1) web (4) webdesign (5) wings of love (1) youtube (1) zagar (1) žagar (1) zene (9) zorall (1) zságer balázs (1) divas (1) Címkefelhő

Doktor úr, maga írni is tud?

2007.11.05. 14:40

Úgy néz ki igen... sőt.
Először valami plakáton láttam, vagy talán egy internetes-könyvrendelős oldalon, akkor úgy el is siklottam a dolog felett. Unalmas dolog egy könyvesboltban mindig ugyanazokat a dolgokat látni a toplistákon: Norbiápdét, D. Steele, mégegy Norbi, valami jó önfényező Havas Henrik "könyv(?)". Szóval csupa unalmas, klisé szar. És most törpént valami: második hete a vezeti - az eladások alapján - a szépirodalmi listát a Doktor House-ként ismert Hugh Laurie könyve, A Balek. Én mint színészt, karaktert, formát nagyon hamar megszerettem, de mindíg is érdekelt, hogy milyen lenne ő, ha mondjuk nem a flegma vérszívó észt kéne alakítania. Tudtátok róla például hogy Oxfordban végzett régész??? Vagy hogy elismert zongoraművész?

Bevallom, egy ideig én sem.

Elkezdtem hát keresgélni vajon miféle könyv is lehet ez. Számomra szimpatikus, hajtott a kíváncsiság. Sajnos minden egyes Google-gépezet által kidobott oldalon ugyanazt a dumát találtam meg, amely valószínűleg a könyv borítójáról származik.

"Hugh Laurie története könyvben olyan, mint Guy Richie filmjei, A Ravasz, az Agy…, vagy éppen a Blöff. Vérbeli angol humor, csibészes gonosztevők..." Krimiszerűség. Az jó!


Ez nekem nem elég, nekem bizonyíték kell. Majd találtam egy rakat fórumbejegyzést, ahol agyon dícsérik a könyvet, hogy minden várakozásukat felülmúlta, hogy szét röhögték rajta magukat, stb. Nézem... végülis... miértne... asszem én ezt ma megveszem.

Laurie, Hugh:

A balek
334 oldal
papír / puha kötés
2.580 HUF

7 komment

Címkék: könyv kultúra house laurie

A bejegyzés trackback címe:

https://posz.blog.hu/api/trackback/id/tr45219130

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zoli 2007.11.07. 10:49:05

"Fikázni könnyű, alkotni nehéz" - igaz a mondás

2007.11.07. 18:59:27

Ne haragudj, ebben hol volt a fikázás? én nem is értem mire gondolsz, kedves Zoli

Zoli 2007.11.07. 22:46:58

Szia Zoli,

Havas könyv Norbi könyv és társai. Itt volt a fikázás. Nem mintha védeném a dagivoltammostmegsportoseszsirokategetek Norbit vagy Havas Mokka-Cukka Komor pofa Henriket

2007.11.07. 22:53:26

Az én véleményem: a "Norbert" egy pénzéhes, népbutító gyökér, a Havas meg egy egoista bunkó. Bár utóbbinak van esze és alátesz a riportalanyainak

Zoli 2007.11.08. 11:05:08

heh :) alátesz, na de mit :p

Pacoltmaki 2007.11.24. 14:59:28

Dr. House rajongóként is voltak ellenérzéseim a könyvvel kapcsolatban, de a sok pozitív visszajelzés után úgy gondoltam, egy próbát megér. Magyarul kezdtem el olvasni, és már az első oldalnál szörnyen erőltetettnek találtam, de minden könyv megérdemel annyit, hogy ne tegyük le az első oldal után. Az első sorok kínos túlfogalmazása után (vannak írók, akiknek a körülményesen megfogalmazott mondatok fekszenek, és esztétikai élményt tudnak nyújtani, ls. Kransznahorkai, de Laurie-tól inkább úgy hangzik, mint egy serdülőkorban éjjelente vért izzadva összehozott gyenge próbálkozás) hamar áttérünk a túlnyomórészt párbeszédekre épülő cselekményre. Témájában, és stílusában is erősen emlékeztet Chandler Marlowe történeteire (és más sárga borítós paperback krimikre - ettől elcsépeltnek hat), a párbeszédekben pedig őszintén szólva egyáltalán nem találtam semmi humorosat. Azt gondolom, hogy a Galaxis Útikalauz-féle poénok, vagy a 22-es csapdája fekete humora mérföldekre, de inkább fényévekre van ettől. Nem baj, gondoltam, megnézzük az angol verziót, hátha csak a forditás miatt ennyire ponyva. De sajnos az angol eredeti sem okozott nagyobb élvezetet, és kb. a felénél tovább nem tudtam olvasni. Sem esztétikai élményt nem nyújt, sem nem szórakoztató. Szerintem. Őszintén szólva nem értem, hogy mitől is olyan jó ez a könyv. De komolyan.

2007.11.24. 17:40:07

erre csak annyit tudok mondani: sajnálom, h neked nem tetszett
süti beállítások módosítása